- Versiunea RS/X avea tractiune fata
- Motorul era de 660 cmc turbo cu intercooler
- Puterea oficiala era de 64 cp, insa in realitate era de 80 cp
Din pacate pentru proprietarii de Alto Works, in 1991, autoritatile le-au scos din categoria Kei Cars si le-au considerat automobile obisnuite, probabil dupa ce au realizat ca puterea declarata de 64 cp a motoarelor era putin mai mare in realitate... Acest lucru a avut insa si un aspect pozitiv: producatorul a dotat aceste doua modele cu o bancheta spate integrala, lucru rar intalnit la un Alto normal care era obligat sa respecte alte norme de greutate.
Micile pocket-rockets japoneze s-au vandut din pacate doar acolo, asa ca fiecar exemplar a fost fabricat doar cu volan pe dreapta. Un Suzuki Alto Works RS/R era dotat cu jante din aliaj pe 14 toli marca ARE, capota motorului avea ditamai priza de aer pentru racirea intercoolerului (da, avea si asa ceva!), frane cu disc si pe puntea spate si un haion cu doua eleroane, exact ca la Tico.
Suzuki a vandut varianta de Alto Works incepand cu generatia numarul 2, adica din 1987, pana in 1998. Dar puterea ultimei generatii de Alto Works a ramas identica cu cea de pe modelul prezentat in aceste imagini, model care a inspirat celebrul Daewoo Tico pe care il cunoastem cu totii. Tocmai de aceea, a treia generatie de Alto care a avut si versiunea Works este considerata cea mai speciala si cea mai performanta dintre toate. De exemplu, cand mai apare vreun exemplar la vanzare, lucru care se intampla destul de rar, acesta se vinde cu sume cuprinse intre 9.000 si 16.000 de dolari.
Oricum, chiar daca nu ne vedem prea curand la volanul unei asemenea masini care cantareste cat o masina de spalat, dar are motor turbo cu intercooler si tractiune integrala, tare ne face placere sa aflam lucruri noi care pana acum ne-au fost straine. Mai ales cand ne gandim ca am copilarit cu masinile Tico pe care le stie toata lumea. Si cine nu stia dupa ce model original au fost micii "Ticolosi" realizati de coreeni, acum a aflat. Unde mai pui ca la acea vreme erau niste masinute performante si foarte interesante, cu care nu ne-ar fi rusine sa mergem si azi?
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu